Jeg ser på hvordan tre kunstfaglige forsknings- og utviklingsprosjekt har funnet plass innenfor ordningen med lokal kompetanseutvikling:
- Auditolocomotiv
Dette prosjektet ble utviklet sammen med en skole, gjennomført med studenter, og deretter i ulike tapninger i flere Dekomp-skoler. Mellomtrinnet. - Auditomosjon
Et prosjekt som begynte som et rent kunstprosjekt for Festspillene i Bergen. Det retter seg i utgangspunktet mot små barn. Anvendt i undervisning for elever med spesielle behov. - Sonic Greenhouse
Et prosjekt som begynner i skole, tas inn gjennom utviklingsarbeid ved HVL og som nå er på vei tilbake til studenter og samarbeidende skoler.
Kunstfaglig forskning er knyttet til de skapende prosessene som leder frem til et offentliggjort verk, og tilbyr dermed en annen inngang og tilgang til kunnskap enn andre forskningsformer. Kunstfaglig forskning dreier seg i liten grad om å falsifisere hypoteser. Det er prossess og verk som er selve funnene.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar