En liten intro. Den amerikanske spillforskeren James Paul Gee peker på at pedagogikk har noe å lære av spilldesignere og hvordan disse tenker omkring design av læringsmiljøer. Spilldesign har, ifølge Gee, et potensiale også i det fysiske klasserommet.:
Elever kan også lage ulike former spill. Det behøver ikke innebære så mye teknikk, i alle fall ikke dersom vi jobber med hypertekstfortellinger – disse kan komme ganske nær de samme strukturene som vi finner i dataspill.
Opptakene fra NKUL finner du her:
Opptakene fra NKUL finner du her:
Det er kjempegøy å spille! Motivasjon som didaktisk blindgate
v/Halvor Thengs & Tobias Staaby
Hvor ble det av spillene i realfagene?
v/Odin Nøsen
Spillmusikk i musikken
v/Odin Nøsen
Let’s play "Her Story" – La klassen oppleve en spillnovelle i fellesskap
v/Aleksander Husøy & Magnus Sandberg
v/Aleksander Husøy & Magnus Sandberg
Gamification og dataspill i klasserommet
v/Spillpedagogene & Jason Ready
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar